Aktualnie bardzo dużo osób zastanawia się nad tym właśnie zagadnieniem… Co zrobić, by otworzyć własne stoisko w centrum handlowym? Jak otworzyć stoisko w centrum handlowym? Jak krok po kroku podejść do tego tematu, by mieć odpowiednie warunki do sprzedawania i tym samym zarabiania pieniędzy?
Jaka lokalizacja jest najlepsza?
Nie da się ukryć, że stoisko w centrum handlowym powinno być wybrane naprawdę bardzo starannie. O czym należy pamiętać podejmując w tej kwestii ostateczne decyzje? Oczywiście, stoisko w markecie nie może stanąć wszędzie tam, gdzie byśmy sobie tego życzyli. Z czego to jednak wynika? Na pewno z wewnętrznych przepisów obowiązujących na terenie konkretnego centrum handlowego. Między innymi chodzi o zasady przeciwpożarowe itp. W związku z tym pewne lokalizacje są od razu wyłączone z użytku. Nie mogą one bowiem na przykład przeszkadzać w ewentualnej ewakuacji itp. Masz kilka opcji do wyboru? Zastanawiasz się, jaki wariant będzie tutaj najbardziej odpowiedni? Na pewno stoisko w markecie powinno być wybrane pod kątem najlepszej możliwej lokalizacji. Są to miejsca, gdzie ludzi zazwyczaj nie brakuje. Chodzi o okolice supermarketów itp. Bardzo dużo osób jedzie do centrum handlowego, by zrobić większe zakupy. Szczególnie od czasu wprowadzenia tak zwanych niedziel handlowych jest to zauważalne. Jeśli zaś stoisko w centrum handlowym będzie w odpowiednim miejscu, to można liczyć na spore zainteresowanie konkretnymi produktami albo oferowanymi usługami. Gdzie jeszcze warto umieścić wyspę? Na pewno niedaleko sklepów z rozmaitymi elementami garderoby. Nie da się bowiem ukryć, że ludzie chętnie odwiedzają galerie także w takim celu. Chcą sobie bowiem kupić nowe ciuchy albo buty. Wybór dobrej lokalizacji ma naprawdę spore znaczenie. Od tego bowiem w dużej mierze zależy zainteresowanie sprzedawanym asortymentem i tym samym zarabiane co miesiąc pieniądze. Jaki poziom będzie najlepszy? Największym zainteresowaniem cieszy się stoisko w centrum handlowym na parterze; relatywnie niedaleko od wejścia. Jest to jednak zrozumiałe, ponieważ tam również nie brakuje ludzi. Warto wziąć te wszystkie czynniki pod swoją uwagę.
Jakie są koszty?
Na to pytanie tak naprawdę nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko bowiem zależy minimum od kilku czynników. Jakich konkretnie? W tym gronie jest lokalizacja. Więcej płaci się bowiem za stoisko w centrum handlowym znajdujące się w Warszawie (w porównaniu do innych miast). Spore znaczenie ma także wspomniana lokalizacja już na miejscu. Im bliżej wejścia, supermarketów, sklepów modowych itp. tym trzeba się liczyć z większymi nakładami finansowymi. Mimo wszystko warto jednak zdecydować się na to rozwiązanie, ponieważ dzięki temu można liczyć na atrakcyjne zarobki. Na pewno wynajmowanie takiego miejsca różni się od zwykłego lokalu. Jak to wszystko wygląda jednak w praktyce? W tym drugim przypadku płaci się określoną cenę za metr kwadratowy. Jeśli chodzi o stoisko w centrum handlowym, to osoba zainteresowana takim zagadnieniem uiszcza stałą opłatę. Nie może to jednak dziwić, ponieważ trudno jest w takim przypadku do końca oszacować liczbę zajmowanych metrów kwadratowych. Co jeszcze jest kluczowe? Czasami trzeba liczyć się z dodatkowymi opłatami. Chodzi o serwis, czy ryczałt za media. Na jak długo jest zaś podpisywana umowa? Oczywiście, osobie wynajmującej, reprezentującej galerie handlowe itd. zależy na tym, by ten okres był jak najdłuższy. Można jednak zdecydować się na przykład na 12 miesięcy wynajmu. Jeśli biznes wypali, to można potem przedłużyć umowę. Nie ma z tym żadnego problemu. A jeśli nie, to straty będą na szczęście relatywnie niewielkie. Na tej płaszczyźnie także jednak sporo zależy od konkretnego miejsca i lokalu. Jakie są uśrednione stawki? Za stoisko w centrum handlowym należy zapłacić od kilku do nawet kilkunastu tysięcy PLN.
Zobacz również:
Co zrobić, by stoisko było popularne?
Lokalizacja to jedno. Liczy się także profesjonalne projektowanie stoisk handlowych. Można to zrobić samodzielnie. Wydaje się jednak, że projektowanie stoisk handlowych powinno być wykonane przez fachowców od tego tematu. Dzięki temu projekty stoisk handlowych powstaną szybko i będą zgodnie z najwyższymi standardami. Nic zatem dziwnego, że specjaliści wykonujący te zadania są chętnie wybierani. Okazuje się, że na szczęście projekty stoisk handlowych sporo nie kosztują. Jest bowiem duża konkurencja i można liczyć na relatywnie niskie ceny. Warto zaś wiedzieć, że fachowcy zajmują się rozmaitymi zadaniami. To nie tylko aranżacje sklepów. Dla nich zaprojektowanie tak zwanej wyspy też nie stanowi żadnego większego problemu. Profesjonalne aranżacje sklepów, stoisk itp. mają natomiast bardzo duże znaczenie. Odpowiednie walory wizualne przyciągają Klientów. Wystarczy tylko spojrzeć na to, jak to wygląda w przypadku ekspertów na rynku. Jeśli na przykład aranżacja sklepu obuwniczego itp. jest fachowo wykonana, to taka placówka ma spore powodzenie. To zaś przekłada się na zainteresowanie i zarabiane pieniądze. Osoby, które chcą otwierać własne stoiska nie mogą zatem tej sprawy w ogóle bagatelizować. Trzeba bowiem przyciągnąć do siebie Klientów. Pamiętaj zaś, że w galerii nie brakuje konkurencji i należy czymś pozytywnym się wyróżniać. Wtedy dopiero można liczyć na satysfakcjonujące zarobki.